Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA MUSICA - Ediţia nr.Special Issue 1 din 2022  
         
  Articol:   PERFORMANȚA MUZICALĂ DE AMATORI ÎN UCRAINA ANILOR 1930 CA MANIFESTARE A IDEOLOGIEI TOTALITARE SOVIETICE / MUSICAL AMATEUR PERFORMANCE IN UKRAINE OF THE 1930s AS THE MANIFESTATION OF SOVIET TOTALITARIAN IDEOLOGY.

Autori:  INNA LISNIAK, TETIANA CHERNETA, IRYNA TUKOVA.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/subbmusica.2022.spiss1.01

Published Online: 2022-07-10
Published Print: 2022-07-30
pp. 7-20

VIEW PDF

FULL PDF

Abstract: Articolul examinează în mod cuprinzător antinomiile dezvoltării performanței amatorilor în Ucraina anilor 1930. Baza factuală a cercetării o constituie materialele din ziarele, revistele și jurnalele muzicale din această perioadă. Se demonstrează că fenomenul spectacolului de amatori, ca unul dintre cele mai semnificative fenomene ale culturii de masă a societății totalitare, constă în caracterul său contradictoriu: pe de o parte, mișcarea artistică de masă, credința și entuziasmul sincer al populației, iar pe de altă parte, politizarea, angajarea ideologică, teama de distrugere fizică. Sunt analizate acțiunile autorităților sovietice în una dintre cele mai dramatice perioade ale secolului trecut pentru Ucraina - anii 1930 - în ceea ce privește diseminarea și susținerea muzicii de amatori (de exemplu, sprijin financiar regulat, acordarea de prime, mecenat, organizarea de evenimente publice, înființarea de activități editoriale, sisteme de formare a conducătorilor de spectacole de amatori, care, în general, au contribuit la ridicarea mișcării muzicale de amatori din Ucraina la un nivel profesionist). În același timp, se constată că performanța amatorilor a fost unul dintre instrumentele de modelare a ideologiei unei societăți totalitare.

Key words:Cultura ucraineană a anilor 1930, spectacol de amatori, societate totalitară, politizare a artei
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă